האם את מקשיבה לקול הפנימי שלך בדרך להצלחה?

חיה רוזנצוויג

חיה רוזנצוויג

לכאורה, הצלחה עסקית כלכלית נמדדת כלפי חוץ, לפי רמת הפעילות העסקית ותהליכי קבלת החלטות המתקבלים באופן רציונלי ופרקטי, ובהתאם לתוכנית עבודה מיושמת. אך לפני המדד החיצוני, צריך לזכור כי יש גם משהו פנימי שמניע אותנו למקומות הנכונים. אם נקשיב ‏ל”קול” הפנימי הזה, הוא ישפיע על קבלת ההחלטות שלנו.

איך ניתן לקבל החלטות שיקדמו אותנו על ידי האינטואיציה האישית והמיוחדת שלנו?

מוצאת את עצמך מתלבטת בכל דבר, בדברים פעוטים, גדולים או בדברים מהותיים? מתייעצת ושואלת בלי סוף, אבל מרגישה שאת לא מתקדמת לשום מקום? לוקחת עוד קורס, עוד לימוד תוכנה ושיחות עם יועצים עסקיים, אבל אף פעם לא קופצת למים?

אז כנראה שאת לא מקשיבה לאינטואיציה הפנימית שלך, וחסרות לך החלטות שמתקבלות על בסיס אותה אינטואיציה.

החשיבות של הקשבה לאינטואיציה שלך

כאשר החלטה מגיעה ממוקד פנימי ומתקבלת מהחיבור הפנימי לעצמך, גם אם טעית, זו עדיין טעות שלך המאפשרת למידה עצמית יקרה מפז שהופכת את ההחלטה לסוג של רווח. אמנם, חשוב מאד להתייעץ עם אנשי מקצוע בנושאים שאתם מתלבטת לגביהם, למשל, בתחום הרכב, לקבל חוות דעת ממכונאי מקצועי, אם זה בתחום ההשקעות, אז לשמוע הצעות מבעלי ניסיון שהצליחו והרוויחו. אבל, אחרי ששמעת את ההצעות של אנשי המקצוע המתאימים, מגיע הרגע שבו יש להפעיל גם את האינטואיציה הפנימית.

מהי אינטואיציה?

אינטואיציה היא מנגנון של זיהוי דפוסים. כאשר המנגנון הזה מעודן ומפותח, הוא מהווה מרכיב מרכזי בתהליכי קבלת החלטות אפקטיביים.

איך לפתח את האינטואיציה שלך?

אינטואיציה נמצאת בכל אחת ואחד מאיתנו. ככל שנדע כיצד לגשת אליה ולקבל ממנה “מידע” בצורה טובה, היא תסייע לנו יותר.

3 טיפים שיעזרו לך לזהות את האותות שהאינטואיציה מספקת:

1. שימי לב לרמזים פיזיים

לעיתים קרובות אנחנו מרגישים בגוף שלנו, ממש תגובה פיזית לקראת קבלת החלטה: התרגשות ולחץ, חוסר שקט, כאב בטן, בחילות וכדומה. שימי לב לתגובות האלו, כלומר “תקשיבי לתחושת הבטן שלך”. לאינטואיציה יש תוקף מדעי, יש מוליכים עצביים במעיים שעוזרים לשמור על הגוף שלנו מאוזן. אם ההרגשה לא טובה, יכול להיות שיש משהו לא בסדר בהחלטה או בפעולה שאת עומדת לקבל.

2. שימי לב להברקות  שלך

האינטואיציה עשויה להגיע אלינו ברגעים קטנים, כאשר אנו שוקלים חלופות ומתלבטים בהחלטות. הבזקים אלו של תובנות, עשויים להציע כיוונים שאולי לא יהיו ברורים לנו מיד, אך הם יעזרו לחפש חלופות אחרות ויכולים על הדרך להגדיל את סיכוי ההצלחה שלך. מומלץ מאוד לרשום את הרעיונות האלו ולשקול אותם כחלק מחבילת המידע והנתונים שלך.

3. קחי את הזמן להקשיב

אינטואיציה היא כלי לגיטימי בארגז הכלים שלך לקבלת החלטות. נסי לעצור את הדחף של התעלמות מתחושת הבטן שיש לך לגבי ההחלטה שאת עומדת לקבל. העריכי והתייחסי לבסיס של ההתרשמות האינטואיטיבית שלך. לפעמים אנחנו טועים בגלל פחד או חשש מלפעול לפי האינטואיציה. אנחנו אומרים לעצמנו “יש לי הרגשה רעה לגבי זה”, אבל לפעמים, מקור הרגשות האלו, נמצא בראיות אמיתיות בעקבות אוסף חוויות העבר שלנו. שימי בצד את החלק הזה של האגו שלך או את התגובה הלא מפרגנת שאת עלולה לקבל מאחרים, ותשאירי מקום לבחון את מה שהאינטואיציה אומרת לך.

אז בואי נסכם

קבלת החלטות אינה צריכה להיעשות רק לפי הגיון או רק לפי אינטואיציה. הדרך הנכונה בקבלת החלטות, היא להשתמש בשניהם. היגיון ואינטואיציה אינם הפכים, הם פשוט שני הצדדים של אותו המטבע. הכרה בערך של שניהם, מאפשרת לך מגוון רחב יותר של מידע ושל אפשרויות, ועוזרת לך בסופו של דבר לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורך.

התחלת צ'אט
1
צריכים עזרה?
היי, ברוכים הבאים לאמPOWER - קרן להעצמה מנטלית וכלכלית ,
איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן