הדרך לצאת ממרוץ העכברים וליצור עסק משגשג

חיה רוזנצוויג

חיה רוזנצוויג

המונח “מרוץ עכברושים” או כמו שאנחנו מכירות בעברית “מרוץ עכברים”, הופיע כבר בשנות ה-30 של המאה הקודמת וזכה לפופולריות רבה בשנות ה-70 כאשר רצו לתאר את חוויית העבודה הסיזיפית, ארוכת השעות, עם מעט מדי סיפוק שאנשים רבים חווים.

מדוע זה קורה?

בספריו רבי המכר “אבא עשיר אבא עני” ו”רבעי תזרים מזומנים”, רוברט קיוסאקי טוען שמרוץ העכברים הוא תוצר של מערכת החינוך שלנו, שמחנכת אותנו לעבוד קשה, לקבל ציונים טובים ולהשתלב בקריירות יציבות ובטוחות.

קיוסאקי מאמין שהגישה הזו מובילה אנשים רבים להישאר תקועים במעגל של חובות והצלחה כלכלית מוגבלת, בעיקר מהחשש שהם יישארו בלי כלום. להבנתו, הדרך היחידה להשתחרר מהכבלים האלו, היא לאמץ דרך חדשה לחשוב על כסף ועושר, ולכן הוא מציע מספר דרכים שניתן לאמץ בכדי לצאת ממרוץ העכברים.

בין הצעותיו ניתן למצוא השקעה בנכסים המייצרים הכנסה פסיבית, בניית עסק או השקעה בנדל”ן, ופיתוח חשיבה של השכלה פיננסית ושפע. את כל אלו ניתן לעשות על ידי מציאת מטרה, פיתוח יכולת ייחודית ובעיקר לנצל את “האש הבוערת” בבטן לקריאה, למידה וחיבור למקומות אחרים שיובילו ליציאה ממרוץ העכברים.

טיפים שישנו את כל מה שחשבתן על כסף ועושר

  • אנשים עשירים ואנשים שרוצים להתעשר, צריכים ללמוד כל יום איך להכניס כסף שיעבוד עבורם. בספרו “אבא עשיר אבא עני” קיוסאקי אומר “העניים ומעמד הביניים עובדים בשביל כסף, לכן לעשירים יש עבודה בשבילם”.
  • חשוב להכיר את ההבדל בין נכס שמייצר הכנסה, לבין נכס למגורים שאינו נחשב לנכס מכניס, אלא אם כן הוא מספיק איכותי בכדי לקזז את העלויות שלו. נכס להשכרה, ייחשב כנכס מניב כל עוד הוא יכול לייצר הכנסה פסיבית העולה על גובה הוצאות התפעול והמימון שלו.
  • ·         “רוצים להתעשר? רכזו את המאמצים ברכישת נכסים מניבים, לאחר בדיקה לעומק שאכן מדובר בנכס העומד בכללי נכס מניב. במקביל, ככל שתשמרו על התחייבויות והוצאות נמוכות, ההכנסות שלכם יעלו” (קיוסאקי)
  • חפשו עסקים משלכם שייצרו לכם תזרים והכנסה פסיבית, כמו עסקים מקוונים דיגיטליים.

התחילו בקטן והיו סבלניים

בספרו, קיוסאקי משתף את הניסיון של להתחיל בקטן ולבנות הדרגתית את ההצלחה ואת העושר שלו. הוא מסביר שאחת הטעויות העיקריות שאנשים עושים היא ניסיון להתעשר במהירות עקב חוסר סבלנות. חוסר הסבלנות גורם לאנשים לבצע השקעות בסיכון גבוה או לפתוח עסק מהר וללא תכנון מקדים ומתאים. אסטרטגיות להתעשרות מהירה, יובילו במרבית הפעמים לכישלון ולהפסד פיננסי. 

קיוסאקי מעודד אנשים להתחיל בקטן ולבנות בהדרגה את העסק שלהם. הוא טוען שבאמצעות התקדמות בצעדים קטנים ומדודים, כמו השקעה בנכסים ברמת סיכון נמוכה או פתיחת עסק קטן עם הון מינימלי, ניתן לבנות בהדרגה את ההצלחה והעושר הפיננסי שלנו, ולטווח ארוך.

עוד על סבלנות וסיכונים

קיוסאקי מדגיש מאוד את החשיבות של סבלנות במרדף אחרי הצלחה כלכלית. הוא טוען שחשוב להבין שבניית עושר דורשת זמן, מאמץ, משמעת וגם התמודדות עם המכשולים והאתגרים שבדרך. שמירה על סבלנות מאפשרת בנייה הדרגתית, קבלת החלטות מתאימות ושקולות, בכדי לעמוד במטרות הפיננסיות שלך.

רכיב משמעותי אחר לצד סבלנות, הוא הבנה שהתהליך מצריך גם לקיחת סיכונים. בספר “אבא עשיר, אבא עני” קיוסאקי מדגיש את החשיבות וההכרח של לקיחת סיכונים, על מנת להגיע להצלחה כלכלית. עם זאת, הוא אינו תומך בנטילת סיכונים פזיזה או אימפולסיבית ומציע במקום זאת ליטול סיכונים שנשקלו והוערכו בקפידה.

הוא טוען שאנשים רבים חוששים לקחת סיכונים מהחשש של להיכשל ולספוג הפסדים כספיים, אך למרות זאת, לקיחת סיכונים מחושבים היא צעד הכרחי על מנת להגיע לפריצה כלכלית. באמצעות לקיחת סיכונים, ניתן לחקור ולבחון הזדמנויות חדשות, ללמוד מהטעויות שלנו ולצבור ידע וניסיון שיעזרו לנו בהמשך להגדיל את ההצלחה והעושר שלנו.

סיכונים מחושבים שקיוסאקי מציע הם השקעה במניות, פתיחת עסק או רכישת נדל”ן. אמנם אלו מיזמים הכרוכים בסיכון, אך עם תכנון והיערכות יסודית, ניתן למזער את הסיכונים ואז הרווחים הפוטנציאליים יכולים להיות משמעותיים.

הגיע הזמן שלך לצאת מהמרוץ הכלכלי, לשגשג ולייצר לעצמך הכנסה פסיבית!

התחלת צ'אט
1
צריכים עזרה?
היי, ברוכים הבאים לאמPOWER - קרן להעצמה מנטלית וכלכלית ,
איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן